Facebook-kansikuva yrityksesi ykkösmyyntipaikaksi?

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että oman yrityksen Facebook-sivun kansi- eli coverkuvalla saattaa olla iso vaikutus asiakkaiden mielenkiinnon herättämiseksi? Itse havahduin tähän, kun törmäsin aiheeseen amerikkalaisella sosiaaliseen mediaan vihkiytyneellä sivustolla. Pikainen katsaus suomalaisten yritysten Facebook-sivuille herätteli minut tosiaan siihen tosiasiaan, että me emme osaa tai yksinkertaisesti edes ymmärrä millainen myynninedistämisen paikka tuo kansikuva onkaan!
Kun ihmiset vierailevat sosiaalisen median profiileissa, yksi niistä ensimmäisistä asioista, jotka he näkevät on juuri tuo kansikuva. Tämän vuoksi on tärkeää käyttää tätä erittäin arvokasta tilaa profiilisi yläosassa vaikuttamaan mahdolliseen kaupan syntymiseen.
Tästä huolimatta kansikuva saattaa olla mitä on. Se on joko heikkolaatuinen, vuodesta toiseen sama, ei kerro mitään yrityksestä tms. Et ole kenties tullut ajatelleeksi, että siihen saa jopa videon?
Hyvä kuva on tuhannen sanan arvoinen ja etenkin sosiaalisen median sisältöähkyisessä maailmassa kuvalla on suuri merkitys. Kansikuva (tai video) on täydellinen paikka lisätä oman yrityksesi myyntiä ja näkyvyyttä.
Tässä blogitekstissä on vinkit siihen, miten parhaalla tavalla voit maksimoida hyödyn kansikuvan tai videon osalta Facebookissa.
- Ajattele kansikuvasi oman yrityksen
virtuaaliseksi näyteikkunaksi. Tee kuvasta niin houkutteleva, että yritykseesi
on pakko tutustua lisää niin Facebookissa kuin nettisivuilla. Tämä edellyttää
tietysti sitä, että esim. molemmissa kanavissa on hyvää sekä relevanttia
sisältöä ja kaikki on iskussa!
- Innosta! Mieti miten saat kipinän Facebook-kävijäsi
houkuttelemiseksi tutustumaan yritykseesi/brändiisi lisää ja kenties
klikkaamaan verkkokauppaasi tai tulemaan kivijalkaasi ostoksille? Tuote,
tarjous - tee itsesi tarpeelliseksi "must have" tuotteeksi!
- Pidä kansikuvasi, oli se sitten video tai kuva
ykkös-myynninedistämistilana! Aina. Kerro siinä uusista tuotteistasi,
innovaatioistasi tai mikä on juuri siihen hetkeen myynnin kannalta tärkeintä!
Kansikuva on ehkä vähiten pohdittu ja panostettu asia Facebookissa. Pidä huoli, että se on aina mielessä kun mietit jonkin uuden tai yhtälailla vanhan asian lanseerausta tai buustaamista!
Jos haluat jutella tai sparrata aiheesta kanssani, voit laittaa minulle sähköpostia terhi.jarvi@somehouseconsulting. fi tai soittaa p. 050 5138481 /Terhi
Lisää voit kysellä myös yhteydenottolomakkeen kautta